Rebecca Horner

© Andreas Jakwerth

The Viennese Rebecca Horner started her education at the age of four at the Performing Center Austria, where she was casted for a main part in a TV movie in 1995. More films and appearances at the ORF followed. Afterwards she studied at the Ballettschule der Vienna State Operaand joined the Ballett der Vienna State Operaund Volksoper in 2007. After her maternity leave, she rejoined the Vienna State Ballet in 2012. 2015 she was promoted to demi-soloist, 2017 she was appointed soloist. After a year at the Nederlands Dans Theater in the 2022/23 season, she returned to the Vienna State Ballet in the 2023/24 season.

Her repertoire comprises Potiphars Weib in John Neumeierʼs »Josephs Legende« and the main role in Neumeierʼs »Le Sacre«, Bluebeardʼs mother in Stephan Thossʼ »Bluebeardʼs secret«, Maria Theresia in Patrick de Bana’s »Marie Antoinette«, countess Sibylle in Rudolf Nureyevʼs »Raymonda«, Spanish dancer in Nureyevʼs »Swan Lake«, Pas de deux »Out of Tango« and princess Budur in »Tausendundeine Nacht« by Vesna Orlić, Pas de deux in Boris Nebyla's »Lʼaprès midi dʼun faune«, mother duck in Andrey Kaydanovskiyʼs »The ugly Duckling«, Myrtha in Elena Tschernischova’s »Giselle«, queen Mab in Davide Bombanaʼs »Roméo et Juliette«, woman in green in Edward Clugʼs »Peer Gynt«. Furthermore, she danced main roles in Vesna Orlićʼs »Carmina Burana«, Ben van Cauwenberghʼs »Tanzhommage an Queen«, Jirí Kyliánʼs »Bella Figura«, William Forsytheʼs »The Second Detail«, Alexander Ekmanʼs »Cacti«, Edwaard Liangʼs »Murmuration«, Wayne McGregorʼs »EDEN|EDEN«, Alexei Ratmanskyʼs »Pictures at an Exhibition« and »24 Préludes«, Merce Cunninghamʼs »Summerspace« and works by Martin Schläpfer. She has created roles in numerous world premieres, such as Eno Peciʼs »Petrushka«, Andrey Kaydanovskiyʼs »The Firebird« and »lux umbra«, Pontus Lidberg's »Between Dogs and Wolves« and Marco Goeckeʼs »Fly Paper Bird«.

Her awards and honours include »Goldener Roy« (1997), Promotion Prize of the Ballettclub Wiener Staatsoper & Volksoper (2015), nomination as »Best dancer of the year« (magazine tanz) and for the »Leading Ladies Award« (category »Culture« (magazine Madonna, 2015). On 19 May 2019 the Fanny-Elßler-Ring was passed on to Rebecca Horner. There she was performing the solo »Seit ich ihn gesehen« which was created for her by Andrey Kaydanovskiy.

Performances with Rebecca Horner

Saison 2025-26
Fri
31 Oct
19:00—21:30
Alexei Ratmansky
Ballett Main Stage

with Sinthia Liz, Alessandro Frola, Rinaldo Venuti

Kallirhoe

Cast on Friday 31. October 2025

Kallirhoe

Dionysios

Mithridates

König von Babylon

Königin von Babylon

Polycharmos

Hermokrates

Musikalische Leitung

Choreografie

Musik

Aram Chatschaturjan

arrangiert von

Bühne & Kostüme

Umsetzung Kostüme

Sukie Kirk

Einstudierung

Ö1 U27
Zyklus »Märchen & Mythen«

Ticket information

In die­sem Zy­klus er­zäh­len wir Ih­nen von der blin­den Io­lan­ta, die durch Lie­be und Glau­ben se­hend wird, ent­füh­ren Sie in die spek­ta­ku­lär-packen­de Welt un­se­rer neu­en Zau­ber­flö­te, stel­len Ih­nen ei­nen ver­fluch­ten See­fah­rer vor, der auf Er­lö­sung hofft und be­ge­ben uns mit dem Lie­bes­paar Kal­lir­hoe und Chai­reas auf aben­teu­er­li­che Rei­sen in die An­ti­ke.

Alle Termine dieses Zyklus

Mehr über Zyklen

Mon
10 Nov
19:00—21:30
Alexei Ratmansky
Ballett Main Stage

with Laura Fernandez Gromova, Kentaro Mitsumori, Vladyslav Bosenko

Kallirhoe

Cast on Monday 10. November 2025

Musikalische Leitung

Choreografie

Musik

Aram Chatschaturjan

arrangiert von

Bühne & Kostüme

Umsetzung Kostüme

Sukie Kirk

Einstudierung

Ö1 U27
Abo 13

Ticket information

Einen Wochentag und Lieblingsplätze wählen und fünf Vorstellungen in einer Saison genießen.

In diesem Abo sind folgende Vorstellungen enthalten:

08. September 2025Otello
06. Oktober 2025Fin de partie
10. November 2025Kallirhoe (Ballett)
23. März 2026Die verkaufte Braut
15. Juni 2026Così fan tutte

Dear visitor,

We want to improve our website and your online Opera experience. Thus we invite you to participate in a short anonymous survey.
Thank you for your time and feedback!
Best regards,
The Team of the Vienna State Opera