James Stephens
Born in Huddersfield (Great Britain). He was educated at the Royal Ballet School. After his diploma he joined the Wiener Staatsballett in 2013. 2016 he was promoted to Demi-soloist.
His repertory comprises Béranger in Rudolf Nureyev’s „Raymonda“, Gefährte des Prinzen and Spanischer Tänzer in Nureyev’s „Schwanensee“, Der Rattenkönig and Arabischer Tanz in Nureyev’s "Der Nussknacker", Wolf in Michael Corder’s „Die Schneekönigin“, Der Namenlose in Patrick de Bana’s „Marie Antoinette“, Freund in Boris Eifman’s „Giselle Rouge“, Demetrius in Jorma Elo’s „Ein Sommernachtstraum“, Endymion in Manuel Legris’ „Sylvia“, Die Abenddämmerung in Pierre Lacotte’s „Coppélia“, Pas de deux aus Joseph Lazzini’s „La Fille mal gardée“, Csárdás-Soloist in Roland Petit’s „Die Fledermaus“ and a role in Petit’s „Proust ou les Intermittences du Cœur“ (excerpt) as well as roles in Jerome Robbins’ „The Four Seasons“ (spring and autumn), John Neumeier’s „Verklungene Feste“, „Josephs Legende“, „Le Pavillon d’Armide“ and „Le Sacre“, Frederick Ashton’s „La Fille mal gardée“, John Cranko’s „Onegin“, Maurice Béjart’s „Arepo“ (Pas de deux), Attila Bakó’s „The Fall“ (God), George Balanchine’s „Symphonie in C“ and „Jewels“ („Diamonds“), Edwaard Liang’s „Murmuration“, Edward Clug’s „Peer Gynt“, William Forsythe’s „Artifact Suite“ (solo couple), Jiří Kylián’s „Psalmensymphonie“, Manuel Legris’ „Le Corsaire“ and Kenneth MacMillan’s „Concerto“. He created roles in in Eno Peci’s „Petruschka“ and András Lukács’ „Movements to Stravinsky“.
Performances with James Stephens